علت چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی چیست؟

چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی شما پس از طی شدن فرایند شستشو چروک‌های زیادی را روی البسه باقی بگذارد مطمئن باشید به اصطلاح یک جای کار می لنگد، اما اگر نمی‌دانید مشکل از کجاست در این بخش با بررسی ۵ علت چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی می پردازیم. با لیدر همراه باشید.

بررسی ۵ دلیل چروک شدن البسه در ماشین لباسشویی

  • انتخاب دمای نامناسب آب
  • اتصال نادرست شلنگ ورودی آب به ماشین لباسشویی
  • انتخاب دور خشک کن نامناسب
  • پر کردن بیش از حد دیگ ماشین لباسشویی
  • استفاده از شوینده نامناسب برای لباسشویی

همه این ها علل چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی به حساب می ایند، بعد از بررسی هر کدام از این عوامل به طور جز به جز به بررسی راه‌های جلوگیری از چروک شدن البسه در ماشین لباسشویی می‌پردازیم.

انتخاب درجه آب نامناسب

یکی از علل چروک شدن لباس در ماشین لباسشویی انتخاب نادرست درجه آب برای شستشو می باشد. طبیعتا هر دمایی از آب برای هر جنسی از لباس خوب نخواهد بود و به نوعی باید این را بدانید که برای شستشو درست البسه خود در ماشین لباسشویی باید درجه آب را روی مقدار مناسبی تنظیم نمائید.

توجه داشته باشید که هر چقدر حرارت آب بالاتر باشد احتمال چروک تر شدن البسه شما هم بیشتر خواهد بود، بهترین دما برای شستشوی البسه در ماشین لباسشویی ۳۰ درجه سانتی گراد می‌باشد.

اتصال نادرست شلنگ ورودی لباسشویی

اتصال نادرست شلنگ ورودی آب به ماشین لباسشویی هم می‌تواند علت چروک شدن لباس‌ در ماشین لباسشویی باشد، اما چگونه؟

اگر به پشت ماشین لباسشویی خود دقت کنید متوجه خواهید شد که دستگاه شما هم به مانند هر دستگاه دیگری ورودی‌های شلنگ مختلفی دارد، اگر این شلنگ به صورت غلط متصل شود طبیعتاً می‌توانند یک دلیل چروک شدن البسه در ماشین لباسشویی باشند، توجه داشته باشید که شلنگ مربوط به اب سرد در ورودی مربوطه و شلنگ مربوط به آب گرم هم در ورودی مربوطه خود باید متصل شوند، چرا که در غیر این صورت تنظیم دمای آب برای شما امکان پذیر نخواهد بود.

انتخاب دور خشک کن نامناسب

ارتباط انتخاب دور خشک کن نامناسب هم می تواند از جمله دلایل چروک شدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی باشد. بدین ترتیب که شما باید با توجه به جنس لباس‌ها از دور خشک کن مناسب استفاده نمائید، برای مثال اگر برای ماشین لباسشویی خود و البسه درون آن از دور خشک کن ۱۰۰ استفاده کنید قطعاً چروک‌های بسیار زیاد تری را روش لباس‌های خود می‌بینید، به شما توصیه می‌کنیم تا برای جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی از دور خشک کن ۸۰ استفاده نمائید.

پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی

شاید بتوان ادعا کرد که پر کردن بیش از حد دیگ ماشین لباسشویی علاوه بر این که یکی از علل چروک شدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی می‌باشد نقش بسیار زیادی هم روی باقی خرابی‌ها این دستگاه دارد، دقیقاً به همین سبب به شما توصیه می‌کنیم تا از پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی به شدت جلوگیری نمائید. بهترین ظرفیت برای استفاده از ماشین لباسشویی و چروک نشدن البسه در آن سه چهارم دیگ است.

استفاده از مواد شوینده نامناسب

استفاده از هر شوینده ای نمی‌تواند خوب باشد و طبیعتا استفاده از شوینده نا مناسب هم می‌تواند یکی از علل چروک شدن البسه در ماشین لباسشویی باشد، به شما توصیه می‌کنیم تا از مواد شوینده ای که راحت ترین امکان انحلال را در آب دارند استفاده نمائید، علاوه بر این به شدت به شما توصیه می‌کنیم تا برای جلوگیری از چروک شدن لباس‌ها در ماشین لباسشویی از مایع لباسشویی حاوی نرم کننده استفاده نمائید.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فیسبوک
توئیتر
لینکداین
واتساپ
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *