ماشین لباسشویی درب از جلو و نکاتی که باید در مورد آن بدانید

ماشین لباسشویی درب از جلو

یکی از وسایل مهم در هر خانه‌ای، ماشین لباسشویی است که باید در انتخاب آن دقت زیادی داشته باشید. ماشین لباسشویی درب از جلو جزو محبوب‌ترین ماشین‌های لباسشویی در ایران و جهان است. برای خرید این مدل از ماشین‌های لباسشویی باید به برخی از نکات توجه کنید تا بهترین انتخاب خود را داشته باشید‌. در این مقاله راهنمای خرید ماشین لباسشویی درب از جلو را در اختیار شما قرار داده‌ایم تا با استفاده از بتوانید یک ماشین لباسشویی باکیفیت و عالی خریداری کنید.

نکات خرید ماشین لباسشویی درب از جلو

برای خرید هر محصولی در ابتدا باید درباره نکات خرید آن اطلاعات کسب کنید، سپس اقدام به خرید کنید. در این زمینه وبلاگ لیدر اطلاعات مناسبی در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد که با استفاده از آنها، افراد می‌توانند محصول مورد نیاز خود را به راحتی خرید کنند. در ادامه تعدادی از نکات مهم و کلیدی را برای شما آورده‌ایم که با استفاده از آنها به راحتی می‌توانید تصمیم بگیرید.

بودجه خرید

یکی از نکات مهمی که باید قبل از خرید ماشین لباسشویی به آن دقت کنید، بودجه خریدتان است. نه تنها بودجه جزو نکات کلیدی است، بلکه نکات دیگری نیز وجود دارد که باید در زمان خرید ماشین لباسشویی به آنها دقت کنید.

اصل یا تقلبی بودن ماشین لباسشویی

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در زمان خرید هر وسیله‌ای به آن توجه کنید، اصل و یا تقلبی بودن آن است. برای اینکه در این قضیه سرتان کلاه نرود بهتر است، از جاهای معتبر خرید خود را انجام دهید. همچنین هیچگاه به خاطر بودجه کمتر سراغ اجناس تقلبی نروید، زیرا این وسایل با مواد اولیه بی‌کیفیت تولید شده است و با چند بار استفاده حتما دچار مشکل می‌شود.

شاید افراد فکر کنند با دادن پول کمتر و خرید جنس فیک برد کرده‌اند؛ ولی این قضیه کاملا اشتباه است، زیرا ممکن است ماشین لباسشویی فیک برایتان یک سال هم کار نکند و مجبور شوید آن را تعویض کنید. همچنین اگر جنس فیک دچار مشکل شود، تعمیر کردن آن هزینه‌بر و یا غیرممکن است.

یک نکته مهمی که باید درباره ماشین لباسشویی فیک بدانید، این است که از خدمات پس از فروش نیز پشتیبانی نمی‌کند و در صورت هرگونه خرابی باید تمام هزینه‌ها را خودتان پرداخت کنید. حال با گفتن تمام این مسائل شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چگونه جنس تقلبی را از اصلی تشخیص بدهیم؟ برای پاسخ به این سوال برایتان چند ویژگی را مشخص کرده‌ایم که با بررسی آنها به راحتی می‌توانید جنس اصلی را خریداری کنید. این ویژگی‌ها شامل:

  • طول عمر مفید
  • خرابی بی دلیل دستگاه بعد از چندین بار استفاده
  • بازدهی انرژی ماشین لباسشویی
  • نتیجه شستشو و تمیزی لباس‌ها
  • نحوه تشخیص ماشین لباسشویی درب از جلو اصل از تقلبی

قیمت خرید ماشین لباسشویی

یکی دیگر از نکات مهمی که در زمان خرید ماشین لباسشویی درب از جلو از اهمیت بالایی برخوردار است، قیمت آن است. به طور حتما خرید ماشین لباسشویی برایتان هزینه زیادی در بر خواهد داشت، به همین دلیل به هیچ عنوان به دنبال خرید ماشین لباسشویی‌های ارزان قیمت نروید. معمولا ماشین لباسشویی‌های درب از جلو گران قیمت‌تر، از کیفیت بالاتری نیز برخوردار هستند. هر چه کیفیت ماشین لباسشویی بالاتر باشد، هزینه تعمیر و نگهداری آن کمتر است.

ظرفیت ماشین لباسشویی درب از جلو

ظرفیت ماشین لباسشویی

ویژگی مهمی دیگری که باید در زمان خرید ماشین لباسشویی به آن توجه کنید، ظرفیت ماشین لباسشویی است. اگر جزو خانواده‌ای هستید که افراد آن خانواده زیاد هستند، باید به فکر خرید ماشین لباسشویی با ظرفیت بالا باشید. اگر ظرفیت مناسبی برای خانواده خود انتخاب نکنید، ممکن است به موتور ماشین لباسشویی فشار بیاید و بعد از مدتی ماشین لباسشویی خراب شود.

ظرفیت ماشین لباسشویی نشان دهنده حجم لباس خیس است و نباید بیشتر از حد ممکن لباس بریزید. به طور مثال اگر ظرفیت ماشین لباسشویی ۹ کیلو است، باید لباس خیس به وزن ۹ کیلو باشد. بیشتر از این حد باعث خرابی ماشین لباسشویی می‌شود. بهترین ظرفیت برای خانواده ۲ نفره ماشین لباسشویی ۶ کیلویی است و برای خانواده‌های پرجمعیت ظرفیت‌های ۸ کیلویی به بالا مناسب است. ماشین لباسشویی‌های درب از جلو دارای ظرفیت‌های ۵ تا ۱۲ کیلویی هستند.

نوع ماشین لباسشویی

به طور کلی ماشین لباسشویی‌ها به دو دسته نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک تقسیم بندی می‌شوند. هر کدام از این ماشین لباسشویی‌ها دارای ویژگی‌ها مخصوصی هستند که افراد می‌توانند بر اساس نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنند. برخی از ویژگی‌ها این مدل از ماشین لباسشویی‌ها شامل موارد زیر می‌باشند.

ماشین لباسشویی نیمه اتوماتیک

همانطور که نام این ماشین لباسشویی نشان می‌دهد، باید برخی از کارهای آن به صورت دستی انجام شود. در این مدل از دستگاه‌ها بخش شستشو و خشک کن جدا از هم هستند و برای اینکه هردوی آنها انجام شود، نیاز به مداخله دستی است. برای عملیات شستشو می‌توانید آن را متوقف کنید و دوباره آن را شروع کنید و محدودیتی برای شستشو ندارید. مصرف انرژی ماشین لباسشویی‌های نیمه اتوماتیک نسبت به تمام اتوماتیک کمتر است و دلیل آن داشتن قدرت کمتر است. تعمیر کردن ماشین لباسشویی‌های نیمه اتوماتیک آسان است، زیرا عملکرد آنها ساده‌تر است.

ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک

این مدل از ماشین لباسشویی‌ها بدون دخالت دست انجام می‌شود و کار با آن راحت است. این ماشین‌ها تمام مراحل را با دقت و به ترتیب انجام می‌دهد و شما می‌توانید به آن برنامه جدید اضافه یا کم کنید. برنامه‌های این مدل به صورتی تنظیم شده است که می‌توانید برای هر مدل لباس برنامه جداگانه‌ای بدهید. برنامه‌های مختلفی اعم از چرخه‌های شستشو، سرعت خشک کن، تنظیم دما، نوع پارچه و… در ماشین لباسشویی تمام اتوماتیک وجود دارد.

این مدل نسبت به نیمه اتوماتیک فضای کمتری اشغال می‌کند. قبل از خرید آن باید فضایی که می‌خواهید ماشین لباسشویی را در آنجا قرار دهید را تعیین کنید. ولی معمولا درباره خرید ماشین لباسشویی‌های درب از جلو احتیاج به وسواس نیست، زیرا بیشتر این مدل‌ها جمع و جورتر است و مناسب خانه‌های آپارتمانی است. یکی از ویژگی‌ها شاخص این دستگاه، استفاده از آن حتی در خارج از منزل است. به طوریکه می‌توانید برنامه شستشو به آن بدهید و به سراغ کار خود در بیرون از خانه بروید. این ویژگی برای خانم‌های شاغل بسیار پرکاربرد است. این مدل از ماشین لباسشویی‌ها دوام و عمر مفید بالاتری دارند و با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید.

جنس بدنه ماشین لباسشویی

جنس بدنه ماشین لباسشویی از گزینه‌های مهم در زمان خرید است. اگر به دنبال ماشین لباسشویی هستید که سال‌های سال برایتان کار کند، باید ماشین لباسشویی باکیفیت و با بدنه محکم تهیه کنید. یکی از بخش‌هایی که باید در زمان خرید ماشین لباسشویی درب از جلو به آن دقت کنید، مواد اولیه ساخت درام است. این بخش از ماشین لباسشویی بیشترین تاثیر را در کیفیت آن دارد، به همین دلیل ابتدا بررسی کنید که آیا برای ساخت درام از مواد اولیه باکیفیت استفاده شده است یا خیر.

بیشترین قسمتی که می‌تواند کیفیت و کارایی یک ماشین لباسشویی را مشخص کند، درام آن است‌. در برخی از ماشین لباسشویی‌ها از درام پلاستیکی محکم یا سرامیک استفاده شده است. در حالی که برای ساخت ماشین لباسشویی‌های باکیفیت و گران قیمت از درام‌های استیل ضد زنگ استفاده شده است. یکی از نکاتی که باید بعد از خرید ماشین لباسشویی به آن توجه کنید، محل قرارگیری آن است. برای اینکه در زمان استفاده از ماشین لباسشویی صدا کمتری به گوش برسد، باید مکان قرارگیری آن به خوبی تنظیم شود.

مصرف انرژی

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که باید در زمان خرید یک ماشین لباسشویی به آن توجه کنید، میزان مصرف انرژی و بهره‌وری آن است. این بخش نشان می‌دهد که آیا کیفیت لباسشویی انتخابی مناسب است یا خیر. برای آگاهی از مصرف انرژی می‌توانید، به برچسب انرژی که بر روی اکثر وسایل برقی نصب شده است آن را بررسی کنید‌. اگر ماشین لباسشویی دارای رتبه‌های +A و ++A و A است، می‌تواند گزینه خوبی برای خرید باشد.

سخن پایانی

ماشین لباسشویی یکی از مهم‌ترین وسایل برقی در آشپزخانه است که در طی ماه چندین بار با آن سروکار دارید‌. قیمت این وسیله کم نیست، در نتیجه نمی‌توانید بدون هیچ اطلاعاتی اقدام به خرید آن کنید.

اشتراک گذاری

کاربر گرامی اگر از محتوا موجود در این صفحه خوشتان آمده است می توانید توسط دکمه های زیر آن را با دوستان خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

فیسبوک
توئیتر
لینکداین
واتساپ
تلگرام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *